Gdy internetowy sklep oferujący herbatę prosto z farm, Tealet, po raz pierwszy zastanawiał się nad akceptowaniem Bitcoinów, było to dlatego, że przewidywano, iż część z klientów będzie także użytkownikami nowo powstającej wirtualnej waluty.
Dyrektor generalny, Elyse Petersen, powiedziała CoinDeskowi w październiku, zarówno firma, jak i użytkownicy Bitcoinów chcą pozbyć się pośredników z procesu zawierania transakcji.
Jednak Petersen nie wiedziała, jak bardzo entuzjastycznie się do tego odniosą klienci. Parę miesięcy później Tealet przeniosło się z Hawajów do nowego budynku w Las Vegas. Tam odnalazło się świetnie w roli ambasadora społeczności kryptowaluty, zarówno dla zainteresowanych nią klientów, jak i innych świeżo zaczynających przedsiębiorstw, które chciały odnieść podobny sukces.
Od chwili otwarcia sklepu — 17 września — 45% ogólnych przychodów Tealet pochodziło od klientów używających Bitcoinów, którzy kupowali przedmioty z obszernego katalogu herbat sypkich lub zamówili usługę dostarczania herbaty co dwa miesiące.
Zainspirowani tak dobrymi wynikami sprzedaży, Petersen i programista Tealet, Cody Moniz, zaczęli zastanawiać się nad korzyściami z dodania innych wirtualnych walut. W końcu wybrano Litecoiny jako opcję płatności, która mogła podnieść ich zyski.
Ale, po uprzednim zbadaniu rynku, Petersen uświadomiła sobie ważną rzecz, która potem sprawiła, że jej zespół poszedł dalej i wyżej ponad to, co wielu sprzedawców chciałoby kiedyś osiągnąć:
— Nie ma usługi podobnej do Coinbase dla Litecoinów, więc musimy zbudować własną. — powiedziała Petersen.
Petersen powiedziała, że wprawdzie Warren sugerował wypróbowanie Litecoinów, ale była ona mocno zaskoczona unikatowym podejściem tej wirtualnej waluty do rynku.
— Wydało się nam interesującym to, że celem marketingu nie jest atakowanie Bitcoinów, ale próba zbudowania ich marki wokół Bitcoinów i zachęcenie ich użytkowników, tak samo jak oni zachęcają korzystających z Litecoinów. — powiedziała Petersen.
Badanie rynku
Będąc wprawdzie entuzjastyczną wobec nowych możliwości, Petersen była zaskoczona brakiem opcji, która mogłaby dostarczyć “gładką i mało ryzykowną wymianę” Litecoinów na wymagane przez Tealet dolary amerykańskie.
— Patrzyliśmy na wszystkie opcje, ale nie było żadnego głównego mechanizmu odpowiedzialnego za to. Sklepy, które coś posiadały, robiły to raczej ręcznie. Gdy dochodziło do momentu zapłaty, dawano ci adres Litecoin i oni to ręcznie potem przetwarzali w miarę przychodzenia kolejnych zamówień. — mówiła Petersen.
Taki system, przydatny w paru sklepach, po prostu nie byłby praktyczny dla Tealetu, który codziennie dostaje minimum 100 zamówień.
Wybór Litecoinów
Mimo sukcesu z Bitcoinami, Petersen nie zajęłaby się Litecoinami tak szybko, gdyby nie jej przyjaciel i jednocześnie kolega ze studiów, Warren Togami, który był główną osobą od wdrażania Litecoinów i przeprowadzał rozmowy z Charlie Lee, oraz pasja Moniza, programisty Tealetu.
Nie ustawiono klucza aplikacji GIPHY. Sprawdź ustawienia